https://drive.google.com/file/d/1sFg9GLXqFWEAyxEj348UWz_EfKjpcFEq/view?usp=sharing

KLASA VII
01.12.2020 r.
Temat: У тебя есть подруга?
 Uzupełnij tabelę z ćw. 6/33
 Ustnie wykonaj ćw. 7/33
 Przeczytaj zdania z ćw. 8/33
 Wykonaj ćwiczenia z kart pracy (część ćwiczeń robimy na lekcji, a część będzie pracą
domową)

https://drive.google.com/file/d/1Ip9Y4Ae8q6DMe_0N-PAg9pMoyginbzNy/view?usp=sharing

03.12.2020 r.
Temat: Мама - врач по профессии
 Praca z tekstem ćw. 1/34 (czytamy, tłumaczymy, odpowiadamy na pytania). Podkreśl
czasowniki w tekście.
 Zapoznaj się z ramką Внимание i odpowiedz na pytania:
1.Ile jest koniugacji w języku rosyjskim? (Koniugacja – odmiana czasownika przez
osoby, czasy, tryby, strony, liczby, aspekty i inne kategorie gramatyczne.)
2.Jak wygląda odmiana i jakie są końcówki?
3.W czym przejawia się nieregularność czasownika хотеть?
 Zapisz odmianę czasownika хотеть w zeszycie, zaznacz akcenty.
 Wykonaj ćw. 1 i 2 z kart pracy.
 Zapisz w zeszycie: профессия – zawód
кто он / она по профессии? – kim jest on / ona z zawodu?
 Czytamy i tłumaczymy nazwy zawodów z ćw. 2/34
 Zapoznaj się z ramką Внимание
 PRACA DOMOWA: Ćw. 3 i 4 z kart pracy. Naucz się odmiany czasownika хотеть i
nazw zawodów.

https://drive.google.com/file/d/1VyAAmnBeYHnjmjKoRVly9bDMFHv0FwiV/view?usp=sharing

KLASA VII
24.11.2020 r.
Temat: Сколько лет маме?
 Odpytanie z czytanki (ćw. 1/30)
 Przypomnij sobie pisownie znaku miękkiego w liczebnikach głównych (rubryka
внимание str. 31), a także zasadę używania słów: год, года, лет w połaczeniu z
liczebnikami (tabela przy ćw. 3/25).
 Wykonaj ćwiczenie. Napisz słowami, ile lat mają te osoby:
Сколько им лет?
1. Маме (36) __________________________.
2. Брату (21) ___________________________.
3. Бабушке (68) ________________________.
4. Тёте (47) ____________________________.
5. Дяде (53) ___________________________.
6. Сестре (32) __________________________.
7. Дедушке (74) ________________________.
8. Прадедушке (91) _____________________.
 Zapoznaj się z drzewem genealogicznym Maszy. Wysłuchaj dialogu i powiedz kim są
dla Maszy przedstawione osoby, a także ile mają lat.
 Zapoznaj się z treścią rubryki внимание
Как (кого?) зовут?
Сколько (кому?) лет?
 Wykonaj ćw. 3 z materiałów ćwiczeniowych.
 Zadajemy pytania z ćw. 5/31 i odpowiadamy na nie. Ćwiczenia ustne.
 Czytamy i tłumaczymy tekst z ćw. 6/31
 PRACA DOMOWA: Na kolejne zajęcia wykonaj ćw. 4 i 5 z kart pracy. Do
1.12.2020 r. wykonaj ćw. 6 i prześlij do oceny.

https://drive.google.com/file/d/1N1WvlmV3q_NHnEy02vUphkcfZfH-jboT/view?usp=sharing

26.11.2020 r.
Temat: У меня нет брата
 Zapoznaj się z ramką z ćw. 1/32. Zwróć uwagę na końcówki.
 Opisz ustnie rodzinę na zdjęciu według schematu podanego w ćwiczeniu.
 Przeczytaj wypowiedzi Maszy i Maksima (ćw. 2/32)
 Wysłuchaj pytań i odpowiedzi (ćw. 3/32) i zapoznaj się z ramką – kiedy używamy
есть, a kiedy pomijamy to słowo.
 Wykonaj ćw. 4/32 i 5/33
 Wykonaj ćw. 1 i 2 z kart pracy
 PRACA DOMOWA: Naucz się czytać tekstów z ćw. 5/33

https://drive.google.com/file/d/1JstTK8KplH5-htDuhdcP-fCJxV_R_qZq/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/17CjUkv_05MFSruJGGmkLvP8TA_I-yDu4/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1q-M02Hi0aeUVG2IzrZW_Aie_JWKbgkXq/view?usp=sharing

test:

https://drive.google.com/file/d/1410r1Gw5SfvzxVwpgX5Uh-0Ma2nsp_CA/view?usp=sharing

nagrania

https://drive.google.com/file/d/1GsdNVjObuibBW0rOxkj9hM3lh6E4-LLA/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1ihoJh_r19mP_zflKPU2VJ7OJPtR5MhoV/view?usp=sharing